Yeni Bir Yıla Başlarken...

Adettendir, Aralık ayı geldi mi geçmiş yılın hesap dökümü yapılır; “Koca bir yıl nasıl geçti yahu!” diye diye olan biten her şey, film şeridi gibi gözlerimizin önünden geçer. Şöyle oldu, böyle oldu derken geçmişi didiklemeye başlayabiliriz. Oysa, Aralık ayının en güzel yanı, Ocak ayının habercisi olması! Yani, Aralık, bir yılın bitişiyken aynı zamanda yeni bir yıla adım atmanın kapı eşiği… Kapıyı aralayıp yeni bir mekana göz atmanın heyecanını da taşıyor elbette.

Yeni bir yıla başlayacak olmanın heyecanı var bende de!

Kafamda yapılacaklar-okunacaklar-gidilecekler listeleri, hayaller, planlar uçuşuyor. Bir dolu fikir geliyor aklıma. Hepsini bir derleyeyim, toparlayayım istedim. O yüzden, kendime yeni yıl için bir “hedef listesi” yaptım! J

Fotoğraf, çok sevdiğim bir kitapçıdan, Minoa'dan...

Daha Çok Okumak

Şu yaşıma kadar, hayatımın her döneminde düzenli ve iyi bir okur olmak için çaba harcadım. Başucumdan, masamdan ve çantamdan kitap, şükür ki, hiç eksik olmadı! Son birkaç aydır, hayatımdaki değişiklikler, işle ilgili zorlu süreçler sebebiyle istediğim gibi ve alışık olduğum kadar okuyamıyorum. Rahatsız hissediyorum. O yüzden, yeni yıldaki en öncelikli hedeflerimin başında “okumak” geliyor; daha çok; keyif ve ilham alarak ve sistemli bir okuma alışkanlığımı sürdürmeyi hedefliyorumJ

Daha Çok Yazmak

Yazmak, bir çeşit demleme yöntemi aslında! İnsan,  okuduklarını, gördüklerini ve yaşadıklarını, yazarken kendi aklının ve kalbinin süzgecinden geçiriyor, damıtıyor ve sindiriyor. Ayrıca, yazı, bir nevi terapi işlevi görüyor. Bana çok iyi geliyor. Önümüzdeki günlerde daha çok yazmak istiyorum. Bloga da daha düzenli yazarsam, biliyorum ki daha iyi hissedeceğim ;)

Ayrıca, kendime güzel bir ajanda alıp –ki Ece ajandalarının vaktidir- aklıma gelenleri, uçup gitmesin istediklerimi, geriye dönüp bakınca kimbilir bana neler hissettirecekler’i daha çok yazmak istiyorum!

Barselona-La Boqueria ; rengarenk, lezzetli bir pazar. Meyvelerin, sebzelerin arasında gözüm dönmüştü:)
 
Sağlıklı Beslenmek

Belki de en mühimi bunu başarmak!

2015’in son üç-dört ayı hariç, kendime çok iyi baktım. Epey kilo verdim. Her gün düzenli yürüyüş yaptım, paketli yiyeceklere savaş açtım,  evden taze sebze-meyveyi eksik etmedim. Son birkaç aydır düzenim bozuldu. Ve abur cubur beslenme, hareketin azalması ve kendime daha az vakit ayırmak bana hiç iyi gelmedi! Yataktan zor kalkar, günü daha az enerjiyle yaşar ve daha keyifsiz hisseder oldum.

Sabah yürüyüşlerimden... ;)


Yeni yıl, tekrar kendime çekidüzen vermem için bir fırsat, biliyorum!

Acilen kendime gelmek, evde daha çok yemek yapmak, ne yediğimin-içtiğimin farkında olmak ve kendime daha iyi bakmak istiyorum ;) Sağlıklı beslenmek –ve elbette ki bol bol yürüyüş yapmak – bana çok iyi gelecek, biliyorum!

2016, çok seyahatli bir yıl olsun! :)


Daha Çok Seyahat Etmek

Beni en mutlu eden şeylerin başında, yolda olmak geliyor! Seyahat planı yapmaya-hatta hayalini kurmaya- , havaalanlarında, tren garlarında beklemeye, yeni yerler keşfetmeye bayılıyorum J

2015, yolculuk anlamında, benim için oldukça bereketli geçti.

Hem iş için hem de sırf içimden geldiği için bir dolu seyahate çıktım. Türkiye’de ve yurt dışında yeni yerler keşfettim. 2016’dan da en büyük dileğim, bana keyifli ve heyecanlı yeni yolculuklar getirmesiJ

Havayolu şirketlerinin kampanyalarını takip etmeye devam ediyorum. Bu yıl da çok gezeceğim; inanıyorum! ;)

Daha Çok Tasarruf Etmek ya da Daha Az Harcamak

Beni en çok zorlayacak hedef bu olabilir! Zira, ekonominin okulunu okumuş biri olarak para hesabı yapmayı, kenara iki-üç kuruş atmayı hiç beceremedim. Babam bu halimi “bizim kız bayat para sevmez!” diye özetliyor; annem ise “senin çaya-kahveye saçtığın paralarla el alem çocuk okutuyor!” diyor. Sanırım yaş itibariyle onlara hak verdiğim kafaya eriştim!

Bir de galiba, maruz kaldığım tüketim çılgınlığına daha çok aydım! Onu da al, şuna da sahip ol, hadi bakalım bunun da yenisi çıktı dünyasının esaretinden kurtulmak istiyorum. En azından, yapabildiğim kadar.

2016 için hedefim, düzenli tasarruf yapmak; ihtiyacım olan kadar tüketmek, bir şeyi alırken iki-hatta belki üç J- kez düşünmek.

Dolabımı, evimi ve hayatımı laf olsun diye tükettiğim şeylerle doldurmak istemiyorum!

Sadeleşmek, yalın ve güçlü bir hayat tasarlamak istiyorum.

Daha az tüketmek, daha çok tasarruf etmek, fırsat maliyeti olarak güzel şeylere de vesile olacak, hissediyorum;)

Hallstatt; gözümün gördüğü en güzel manzaralardan biri! Hafif adımlarla yürüdüğüm, çokça güldüğüm bir seyahatti :)


Hafiflemek

İnsanlar, eşyalar, işler-güçler… derken bir dolu yük taşıyoruz omuzlarımızda. Her şeyle zayıf ya da güçlü bir bağımız, bir ilişkimiz oluyor ve biz onları sürdürmek, yenilemek, onarmak için kendimizi telef ediyoruz.

Bazen farkına varıyoruz, bazen farkında olmadan koşturuyoruz. Ve çoğu zaman, kendimize gereğinden fazla yükleniyoruz.

Bedenimiz, zihnimiz, ruh halimiz alarm veriyor! Bedenen, aklen ve psikolojik olarak ağırlaşıyoruz.

Bundan muzdaribim ben de! Yoruluyorum; çoğu zaman yetişemediğimi, yetemediğimi, yapamadığımı hissediyorum. Öyle anlarda, duruyorum. Durunca, düşününce görüyorum ki gereksiz hırpalamışım kendimi. Yetemedim sandığım, uzanmak istemediğimmiş aslında.

Yeni yılda, yeter kadarıyla devam etmek istiyorum yola.

Hafif adımlarla, dinlenmiş olarak ve her anın farkında olarak yaşamak istiyorum!

Bedenime de aklıma da kalbime de az şey almak istiyorum.

Benim 2016 için “hedef listem” bu kadar!

Dilerim hepimiz, hayal ettiğimiz ve düşündüğümüz her şeyi yapabilecek kadar güçlü, cesur ve şanslı oluruz ;)

Yeni yıl, güzellikler getirir umarım hepimize J

Yorumlar

  1. bir kaç ilave edecek olsam : daha çok ve daha güzel fotoğraflar çekmek, çevremdeki insanların mutlu olmalarına vesile olacak daha güzel şeyler yapmak, özellikle 1990 öncesi sinema kuşağından daha çok film izlemek ve doğayla daha çok baş başa kalmak gibi maddeler olabilir.
    farkındalık uyandırdığınız için teşekkür etmek istiyorum.
    yeni yılda mutluluklar :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel bir yazı olmuş, aslında biraz kendimi gördüm bahsettiğiniz konularda. özellikle sadeleşmek kısmından kendime dair bir şeyler aldım.
    mutlu yıllar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri